piątek, 16 grudnia 2011

Modlitwa ikonografa

Trudno  jest mi powiedzieć kto jest autorem tej modlitwy. Tekst dostałam od ojca, który prowadził warsztaty pisania ikon. Oczywiście modlitwa własnymi słowami jest niezastąpiona :) ale ten tekst może nam podpowiedzieć jak może ona wyglądać.

     O Panie wszystkiego, co istnieje, Ty oświeciłeś Apostoła i Ewangelistę Łukasza Duchem Świętym, pozwalając mu namalować Swą Przenajświętszą Matkę, trzymającą Cię w ramionach i mówiącą: "Łaska Tego. który się ze mnie narodził, spłynęła na cały świat". Oświeć i prowadź mą duszę, me serce i mego ducha. Kieruj dłońmi Swego niegodnego sługi, abym mógł godnie i w sposób doskonały stworzyć Twój wizerunek, a także Twej Matki i wszystkich świętych, na chwałę, radość i ozdobę Twego Świętego Kościoła. Odpuść mi moje grzechy, a także grzechy tych, którzy oddają cześć tej ikonie i którzy gorącą modlitwą przed nią wielbią osoby na niej przedstawione. Chroń ich od zła wszelkiego i wesprzyj dobrą radą. O to proszę dzięki wstawiennictwu Twej Matki Przenajświętszej, Apostoła Łukasza i wszystkich świętych. Amen.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz